![]() |
Dinamite Internet Services · Handboek |
![]() |
Onze support werpt vruchten af! |
Locatie: Handboek / E-mail
![]() Om als spam gekwalificeerd te kunnen worden dient een e-mail ongevraagd en in bulk verzonden te zijn. Ongevraagde e-mails zijn normaal en geaccepteerd, denk daarbij aan persoonlijk contact, een vraag die je aan iemand naar aanleiding van zijn website stelt, etc. Bulk e-mails zijn normaal en geaccepteerd, denk daarbij aan e-mail die je ontvangt via mailinglists en nieuwsbrieven. Alleen de combinatie van ongevraagd en in bulk verzonden maakt een e-mail tot spam. Bedenk ook dat ongevraagd niet hetzelfde is als ongewenst. Een ongevraagde e-mail kan nog altijd gewenst zijn en een gevraagde e-mail kan nog altijd ongewenst zijn. Zoals ook al blijkt uit de definitie van spam speelt de inhoud van de e-mail geen enkele rol bij het bepalen of het spam is of niet. Op het internet is dit bekend onder de term "not content, but consent". Vaak (maar niet altijd) gaat het om commerciėle mail: men wil je een product verkopen, van viagra of een hypotheek tot prozac of porno. Ook ongevraagde aankondigingen van culturele evenementen, politieke of activistische oproepen en dergelijke vallen echter onder de noemer «spam». Spam stuit op meer ergernis dan elke andere vorm van reclame. Uit een marktonderzoek van december 2002 bleek dat spam door 85% van de ontvangers als irritant wordt gezien. Reclame waarom gevraagd is, wordt echter met plezier ontvangen. Op grond daarvan kan men derhalve concluderen dat spam gewenste e-mail reclame en nieuwsbrieven een - onverdiende - slechte naam bezorgt.
Bron: Spamvrij.nl
|
Zoeken Vul een trefwoord in en druk op zoeken om snel informatie te vinden over uw probleem of vraag. Informatie Artikelnummer: 17 Laatste wijziging: zaterdag 03 april 2004 14:51 Heeft dit artikel u geholpen? ![]() ![]() Opties Artikel printen |