Dinamite Internet Services
Onze support werpt vruchten af!

Locatie: Handboek / E-mail / E-mail lees dit eerst

Veel voorkomende problemen bij instellen van e-mail

Het instellen van een Dinamite mailaccount is op zich eenvoudig maar toch komt het vaak voor dat men een probleem heeft met het activeren.

Hieronder een paar problemen die soms optreden met bijbehorende oplossing.

(Q) Wanneer ik een e-mail verstuur komt er een bericht terug met daarin het engelse woord "RELAYING" en het bericht wordt vermoed ik niet afgeleverd.

(A) De authenticatie met de mailserver gaat niet goed. De oorzaak kan liggen in alle gegevens die zijn ingesteld bij de instellingen voor de uitgaande server/mailverbinding.
Ga naar de instellingen van het account. Vervolg richting geavanceerde instellingen en Verbindingen.

Check de volgende zaken als u gebruik maakt van de mailserver van uw internetprovider:

  1. Of authenticatie UIT staat (meestal, zie aanwijzingen van uw internet provider)
  2. De naam van de server voor uitgaande e-mail over SMTP correct is gespeld.
  3. SSL uit staat en de gebruikte poort op 25 staat

Check de volgende zaken als u gebruik maakt van de mailserver van Dinamite:

  1. Of authenticatie AAN staat (in outlook een checkje)
  2. De naam van de server voor uitgaande e-mail is: securemail.dinamite.nl
  3. Correcte accountnaam
  4. Correcte password
  5. Bij verbinding server uitgaand: SMTP met SSL AAN over poort 465

(Q) Na het opzetten van mijn mailaccount krijg ik alleen een Postvak-IN en geen Verzonden Items, Verwijderde Items en Concepten map.

(A) De mappen worden op onze server pas aangemaakt als er ook een bericht voor is. Normaal stuurt uw mailprogramma een testbericht daarvoor. Als dat niet is gebeurd kan je een bericht aan jezelf opstellen en na ontvangst verwijderen. Daarna heb je ook de ontbrekende mappen.

(Q) Na het opzetten van mijn mailaccount als IMAP krijg ik verkeerde of dubbele mapnamen. Ik heb nu een map die Trash heet maar ook een map die Verwijderde Items heet.

(A) Het programma dat je gebruikt is helaas niet geheel compatibel met onze IMAP.
Op de server wordt standaard gebruik gemaakt van de generieke mapnamen .Sent voor Verzonden, .Trash voor Verwijderd of Prullenbak en .Drafts voor concepten.
In sommige programma's kan je na instellen van het IMAP-account lokale mappen koppelen aan de juiste servermappen.
Als dat geen uitkomst biedt kan je in WebMail de gewenste mapnamen en het gedrag ervan aanpassen.
Bij de IMAP instellingen kan ook meestal een IMAP-pad-prefix worden opgegeven. Afhankelijk van het programma kan het helpen daar '/' in 'INBOX' of 'inbox' te veranderen. Dit is helaas iets dat niet altijd op dezelfde manier wordt geinterpreteerd.

TIP

Ga bij instellingsproblemen eerst naar WebMail en controleer of uw opgegeven naam en password juist zijn door daar in te loggen.

Zoek daarna verder met behulp van bovenstaande checklijstjes.

Gerelateerde artikelen

Apparaten en Mailprogramma's
E-mail protocollen
Dinamite en uw Internetverbindingen
POP3 versus IMAP, verschillen, voordelen en nadelen
IMAP: Ik krijg bericht dat mijn quota vol of bijna vol is. Wat Nu?
POP3: Ik krijg bericht dat mijn quota vol of bijna vol is. Wat Nu?
  Zoeken
Vul een trefwoord in en druk op zoeken om snel informatie te vinden over uw probleem of vraag.



Informatie

Artikelnummer: 73
Laatste wijziging: woensdag 09 maart 2016 13:44

Heeft dit artikel u geholpen?

Ja Nee

Opties

Artikel printen